Als je een boek geschreven hebt, er maanden of zelfs jaren met je neus bovenop hebt gezeten, kan de overgang naar de periode rond de verschijningsdatum (met alles wat daarbij komt kijken) lastig zijn. De uitgeverij maakt het boek af en zorgt ervoor dat het onder de aandacht gebracht wordt van inkopers en pers, maar zodra daar resultaten geboekt worden moet je als auteur zelf aan de bak. Jij bent als schrijver het sprekende uithangbord voor je boek geworden. Je geeft interviews, wordt misschien uitgenodigd voor televisieoptredens en komt in het lezingencircuit terecht.

Maar hoe doe je dat precies, praten over je boek? Hoe bereid je je voor op interviews en hoe kom je tot de essentie zonder te veel weg te geven? Hoe zorg je dat je optimaal gebruik maakt van de aandacht en tijd die je geboden wordt om lezers te enthousiasmeren? Hoe houd je de regie over het gesprek? En het belangrijkste: hoe blijf je hierbij jezelf?

 

Bergmans & Drijver helpt auteurs tijdens de belangrijke fase die komt na het schrijven. In twee sessies leren we schrijvers vanuit een ander perspectief (namelijk dat van de toekomstige lezer) naar hun boek te kijken. Samen bepalen we vervolgens een strategie om zowel het boek als de schrijver te presenteren. Dit alles nadrukkelijk vanuit inhoudelijke en persoonlijke overwegingen. Wat past het best bij de auteur en hoe komt het boek zo goed mogelijk tot z’n recht. We gaan vraag creëren naar het boek.

 

Bergmans & Drijver geeft advies op maat, voor zowel fictie-auters als voor schrijvers van wetenschappelijke, literaire of populaire non-fictie.